Referenties




Lees ook deze ervaringen:

“Wij ontzorgen onze leden. Salo is een inkoopvereniging voor W-installateurs en elektrotechnisch installateurs, loodgieters, dakdekkers en CV-bedrijven. We zorgen voor kostenbesparing door schaalvergroting en nemen zoveel mogelijk werk voor onze leden uit handen. In plaats van allerlei verschillende leveranciers hebben zij één levering met één factuur. Ons assortiment van 400.000 artikelen dekt nagenoeg alle installatiewerken en is te bestellen tot 17.00 met levering volgende dag. Wij werken met 32 mensen. Dat is relatief weinig, dus we maken optimaal gebruik van automatisering.  

Technische hoogstandjes 

Ondanks de impact van de crisis op de installatiebranche doen we het heel goed. De leden bepalen ons succes en ze zijn erg betrokken. Onze processen zijn optimaal geautomatiseerd waardoor onze overheadkosten laag zijn. Zo doen we het beheer van onze artikeldatabase van 400.000 artikelen met 1 FTE. De kiesboomstructuur waarin we die artikelen aan de leden aanbieden, werkt ideaal en is vergelijkbaar met de beste sites in onze branche. Van alle orderregels komt 70 procent geautomatiseerd binnen en daarvan wordt 90 procent geheel automatisch verwerkt. Er is grote waardering van de leden voor deze technische hoogstandjes.   

Niet meer state of the art 

We deden de automatisering eerst zelf. Terwijl dat in het begin ons zeker goed op gang heeft geholpen, ontdekten we geleidelijk aan dat de infrastructuur van onze automatisering verouderde. Onze kennis bleef achter in de snel veranderende wereld van ICT. We besloten daarom te outsourcen. Network Company kende we al als leverancier en vroegen we nu om een grotere rol.   

Een 10 voor meedenken 

Wilco deed een inventarisatie en gaf de inschatting dat het een jaar zou duren om de boel in control te krijgen. Uiteindelijk zijn ze twee jaar bezig geweest met het herorganiseren. Licenties vernieuwen, nieuwe datakabels leggen, infrastructuur vernieuwen… daar hebben ze heel veel energie in gestoken. Er kwamen veel verrassingen omhoog, maar het systeem konden we niet even platleggen. Ze leggen de lat heel hoog voor zichzelf. En als klant verwacht ik dat ook natuurlijk. Ze denken echt met je mee als klant, op een schaal van 10 geef ik ze een 10. Ze doen wat ze beloven. Periodiek komen ze met ideeën en een onderliggend plan. Zonder druk overigens, voor Network Company ben je geen melkkoe.

Steeds meer ontzorgen 

Onze telefonie hebben we nu ook bij Network Company ondergebracht, bij hun dochteronderneming Telking. De telefoonlijnen gaan nu over VOIP en zijn volledig geïntegreerd in onze database. Zo kunnen we de contacten met onze leden automatisch bijhouden. We zijn nu bezig met Network Company met de uitrol van 200 websites voor onze leden, die gevuld worden met onze artikelen en waarvoor we ook de distributie doen. Het unieke hieraan is dat het assortiment exact wordt afgestemd op het Salo-lid. Network Company maakt het mogelijk dat we onze leden steeds meer kunnen ontzorgen.”

Marcel Wijnstekers
Salo.nl


Lees ook deze ervaringen:

Network Company B.V.

Network Company B.V.

Broeker Werf 8, 1721 PC Broek op Langedijk

Telefoon: 0226-820840

Fax: 0226-344600

E-mail: info@networkcompany.nl